F
Allah's The One
The Caliph



ツ Nurul Afina Binti Mat Nizan ツ
♥ 22 Years Old ♥
| Pharmacist To Be |
(✿◠‿◠)
Ahlan Wasahlan !



Navigation Here



Story About Links Goodies

Life Quotes






My Post




Give An Applause


Hosting by Me
Skin Made by Aina Hanani
Background Made by Aina Hanani
Header Made by Aina Hanani
Best view in Google Chrome only
Cursor by Cursor 4U
Images by We ♥ It


Tips Mencintai RasulAllah
Wednesday 23 January 2013 | 1/23/2013 | 1 Awesome!




Assalamualaikum warahmatullah . Salam sejahtera ke atas kamu semua dan semoga sentiasa mendapat rahmat Allah . In Sha Allah .

Subhanallah . Students mesti happy kan , esok holiday . hahahahaha . holiday pon holiday . jangan lupa , esok birthday siape . Nabi Muhammad SAW .

12 Rabiul awal 1434 bersamaan 24 Januari 2013 , selawat dan salam untuk mu ya RasulAllah , kekasih agung Allah . Semoga kami sentiasa di bawah lindungan Allah untuk sentiasa mencintaimu ya RasulAllah .
 
okey . Tips mencintai RasulAllah . dipetik daripada encik Google yang tercinta . terima kasih . hehehehehe .


1. Mengamalkan sunnah RasulAllah .

 Banyak sunnah yang boleh kita amalkan . contohnya : 
Senyuman  
Abdullah bin Al-Harist Radliyallahu’anhu menuturkan, yang bererti, “Tidak pernah aku melihat   seseorang yang lebih banyak tersenyum daripada Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wasalam.” seseorang yang lebih banyak tersenyum daripada Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wasalam.” (Riwayat At- Tirmidzi)

Tidur dalam keadaan berwuduk

nak banyak lagi , klik this link . http://www.scribd.com/doc/28063557/Seratus-Sunnah-Rasulullah-Saw

2. Sentiasa berselawat kepada Nabi Muhammad .

Cuba kita tengok orang ber-couple . semestinya apabila mereka berbicara , pastinya nama si kekasih itu sentiasa meniti di bibirnya . kan ? Ye . sudah menjadi adat dan lumrah berkasih , seorang kekasih itu akan sering menyebut dan mengingati kekasihnya . Justeru , apabila hati seseorang itu telah mengisytiharkan kecintaan terhadap RasulAllah , maka lidahnya akan sering menyebut nama Kekasihnya SAW dan kotak 
fikirannya akan sentiasa mengingai baginda SAW . Subhanallah . =)

3. Bencilah orang yang Allah dan RasulNya benci , musuhi orang yang memusuhi Allah dan Rasul dan jauhi orang yang menyalahi sunnahnya serta bencilah perkara yang menyalahi syariat .

4. Tauhidkan Allah .
Rasulullah SAW diutus Allah SWT untuk menyeru kita kembali meyakini bahwa Allah adalah satu dan melarang kita mendekati syirik. Dengan tauhid yang kuat dalam dada kita, insya Allah kita akan mudah mendekatkan pada ajaran beliau.


Ya Allah , Engkau yang maha memahami perasaan hambaMu yang kerdil ini , bimbinglah hati kami untuk mencintai kekasihMu , Ya Allah . Izinkan kami untuk mencintai kekasihMu , Ya Allah . Berikanlah kami peluang untuk bertemu dengan kekasihMu , Ya Allah . Didiklah hati kami untuk sentiasa merindui kekasihMu , Nabi Muhammad SAW .  Aameen .


 


Older Post | Newer Post