F
Allah's The One
The Caliph



ツ Nurul Afina Binti Mat Nizan ツ
♥ 22 Years Old ♥
| Pharmacist To Be |
(✿◠‿◠)
Ahlan Wasahlan !



Navigation Here



Story About Links Goodies

Life Quotes






My Post




Give An Applause


Hosting by Me
Skin Made by Aina Hanani
Background Made by Aina Hanani
Header Made by Aina Hanani
Best view in Google Chrome only
Cursor by Cursor 4U
Images by We ♥ It


Sebab Pelajar Tak Boleh 'Couple'
Friday 26 July 2013 | 7/26/2013 | 4 Awesome!


1. Mengganggu pelajaran

Cuba kita fikir , bila kita gaduh dengan si dia , automatik kita takde mood nak study . tak betul ? jangan tipuu ! Bila kita terlalu 'over' dengan dye , bergayut sampai tak tido , berapa banyak masa habis ? bila nak buat homework ? takkan masa tengah syok cakap dengan dye nak buat homework kan . -,- 

2. Hubungan renggang dengan Ibu

Bila kita ada masalah , sape mula mula kita cari ? mesti si dia . Ingat tak masa kecik kecik , tangan luka kena pisau , kasitau Umi . Kena buli kat sekolah , kasitau Ibu . Homework  banyak , kasitau Ibu . Sakit kepala sikit pon , kasitau Ibu . Semuanya Ibu lah . Bila dah kapel ni , habis... mane hilangnya Ibu . Kesian Ibu . Kalau kita tanya Ibu lah , ape perasaan Ibu kalau kita pinggirkan dye ? Mesti hatinya luka kan . Sape tahu bila dia duduk sensorang , titik demi titik air mata ibu jatuh pikirkan kita . Astaghfirullah . BERDOSA buat ibu nangis sebab kesalahan kita ! 

3. Tiada lagi Allah di tempat Pertama dalam hati kita 

Allah Allah . Bila kita sedih tersangat sangat , baru kita cari Allah . Bila kita happy , ade kita pikir Allah ? Bila ada masalah dengan Si Dia , baru nak cari Allah . Tak malu ke ? Tipu kalau kita cakap Allah tetap nombor SATU , kalau kita lewat lewatkan solat sebab nak call si dia dulu , nak mesej si dia dulu , nak jumpa si dia dulu . Tipu , tipu . Tau tak Tipu tu dosa . Haishhhh  . (-''-) 

4. Dosa free free meningkat 

Couple is haram . Ade sebab Allah mengharamkan couple ni . Bukan saja saja . Allah pon Maha faham hati hambanya , inginkan kasih sayang , tapi bukan lah dengan cara couple . Umat Islam memang dah cukup sinonim dengan maksud kalam Allah : " Dan janganlah engkau menghampiri zina " . Merata rata kita boleh jumpa pasangan Couple berdua-duaan , duduk rapat rapat , bila bercakap kaum hawa melembutkan suaranya , membuat muka yang habis comel ,  persoalannya boleh ke buat macam tu ? Haram sayang . Haram . Bukan mahram kita , kita nak duduk dekat dekat . Suara itu aurat perempuan . Bukankah satu dosa kalau kita mendedahkan aurat ? Yes . sama lah dengan suara ni . 

Lagi satu , bila dosa kita terlalu banyak . Allah akan tutup hati kita untuk terima ilmu . Kita akan jadi susah nak belajar . Bila nak pandai  ? 

5. Guru hilang hormat terhadap kita

Kenape aku cakap macam tu ? Fakta . Cikgu sendiri cakap dia tak akan HORMAT pelajar yang berkapel . Sekalipun kau top student di sekolah , guru tak akan hormat dah . Dia akan pandang rendah pada kita . Tak caya ? Try la buat . (✖╭╮✖)


So , kesimpulannya , takyah la ngada ngada nak cuba kapel ni . Ingat . Jangan sebab manusia , kita putus cinta dengan ALLAH . Untuk kaum hawa , pikir ayat ni . ' Barang murah selalunya ramai pembeli '
Perempuan yang bergedik sana sini sememangnya ramai kaum adam suka , dan samalah macam barang murah . Nak ke orang cop kita perempuan murah ? taknak kan .








Older Post | Newer Post